W błędzie jest ten, kto uważa, że turystyka jest zjawiskiem zarezerwowanym tylko dla spędzania czasu wolnego, czy odciętym zupełnie od tego, co wiąże się z pracą. W praktyce bowiem podróże podejmowane są z różnych motywów, a miejsca odwiedzane również w związku z pełnieniem swoich zawodowych obowiązków.
Rodzajem turystyki, który doskonale podkreśla łączenie płaszczyzny zawodowej z podróżowaniem jest turystyka biznesowa. I, jak się okazuje, ona sama nie jest tez pojęciem jednorodnym, bo dzieli się na kilka podkategorii. Pierwszą z nich stanowią tak zwane podróże służbowe. Pracownicy danej firmy, najczęściej indywidualnie delegowani są w różne miejsca, w celach nawiązania, czy też podtrzymania kontaktów biznesowych. Inną formą turystki biznesowej, jest tak zwana turystyka targowa. Jak sama nazwa wskazuje, jest to rodzaj, którego elementem kluczowym są targi organizowane zarówno w kraju, jak i za granicą. Trzecia forma, na którą warto zwrócić uwagę to turystyka motywacyjna. Porusza ona niezwykle ważną kwestię nagradzania pracowników za ich dobrze wykonywaną pracę. Firmy organizując swoim pracownikom podróże w różne miejsca, z jednej strony dziękują za ich dotychczasowe zaangażowanie, a z drugiej motywują do dalszej pracy.
Uzupełnieniem wymienionych wyżej form turystyki są: turystka kongresowa oraz tak zwana turystyka korporacyjna, która ze względu na swój charakter nie przez przypadek uznawana jest za skuteczne narzędzie public relations.
Jak więc widzimy podróże, podczas których odwiedzane są różne miejsca świata to nie tylko zjawisko dotyczące płaszczyzny prywatnej człowieka.